jueves, 24 de mayo de 2018

Pràctica 15- Procés d'escriptura

En la pràctica anterior vam veure el procés de la lectura, i avui anem a parlar sobre el procés d'escriptura.
Per a açò, hem realitzat una pràctica on a partir de diferents textos escrits per xiquets i xiquetes hem hagut de determinar que nivell d'escriptura es troben.


1. Etapa sil·làbica qualitativa: trobem una relació entre la sonoritat dels lletres, a més relaciona cada síl·laba amb la vocal que correspon.

2. Etapa diferenciada --> fase 2: Utilitza els mateixes lletres en diferent ordre (hipòtesis de varietat externa). A més podem veure que no fa coincidir tira fònica i tira gràfica.

3. Etapa sil·làbica i etapa sil·làbica-alfabètica: Podem veure que utilitza més lletres de les quals corresponen per cada síl·laba.

4. Etapa indiferenciada: No empra lletres convencionals, si no que realitza gargots.

5. Etapa alfabètica: Trobem una escriptura més controlada, podem dir que està en procés d'aconseguir l'etapa ortogràfica.

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Pràctica 16- quèquicom

En la classe d'avui hem seguit treballant el procés de lectoescriptura en la infància. En aquest cas hem vist un vídeo que tractava el...